Zasady zakupów

  • Nasz sklep jest czynny siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, co oznacza, że retrovintageshop.pl jest otwarty non stop.
  • Kupowanie w naszym sklepie możliwe jest w dwóch opcjach – poprzez zarejestrowanie się jako klient lub dokonanie zakupów bez rejestracji, podając jedynie dane potrzebne do realizacji zamówienia i wysyłki towaru. Opcja logowania jest atrakcyjniejsza, bo nie trzeba za każdym razem wpisywać swoich danych w formularzu zamówienia. Poza tym dostępne będą dla takich osób promocje oraz opcja newslettera.
  • Gdy Klient doda towar do koszyka może obserwować ile wyniesie podstawowy koszt wysyłki. Ostateczną formę wysyłki wybiera się po zalogowaniu lub wyborze opcji szybkich zakupów bez rejestracji.
  • Gdy klient chce skorzystać z szybkich zakupów wystarczy dodać interesujący klienta produkt do koszyka, nacisnąć napis „Twój koszyk” w prawym górnym rogu strony sklepu oraz wybrać przycisk „dalej”. Pojawią się wtedy dwie opcje – rejestracja/logowanie i szybkie zakupy bez logowania. Należy wybrać tę druga opcję, podać swoje dane i nacisnąć przycisk „kontynuuj”.
  • W przypadku chęci zalogowania należy nacisnąć przycisk LOGOWANIE (znajduje się na dole na stopce). Pojawi się formularz rejestracyjny, który należy wypełnić. Adres e-mail stanie się loginem, którego należy używać przy dokonywaniu zakupów w retrovintageshop.pl. Można też dokonać rejestracji podczas zakupów. Należy wtedy dodać interesujący produkt do koszyka, nacisnąć napis  „Twój koszyk” w prawym górnym rogu sklepu oraz wybrać przycisk „dalej”. Pojawią się wtedy dwie opcje – rejestracja/logowanie i szybkie zakupy bez logowania. Należy wybrać pierwszą opcję, podać swoje dane i nacisnąć przycisk „zarejestruj się”.
  • Po uzupełnieniu formularza rejestracyjnego konto Klienta staje się aktywne – od tego momentu można dokonywać zakupów i w pełni korzystać z dodatkowych funkcji.
  • Dalszym krokiem dokonywania zakupów jest wybór przesyłki. Do wyboru jest paczka pocztowa ekonomiczna, paczka pocztowa priorytetowa lub odbiór osobisty. W zależności od wybranej opcji oraz wagi produktów wyświetlony zostanie całkowity koszt zakupionych produktów włącznie z przesyłką. Następnie należy nacisnąć przycisk „dalej”.
  • Należy zaznaczyć akceptację regulaminu, nacisnąć przycisk „dalej” i potwierdzić zamówienie.
  • Klient zostanie poinformowany mailowo (na adres, który podał podczas rejestracji lub opcji szybkich zakupów) o otrzymaniu przez retrovintageshop.pl zamówienia oraz o otrzymaniu wpłaty i wysyłce towaru.
  • Obecnie dostępna forma płatności za zamówione towary to przelew bankowy na konto sklepu przed wysłaniem zamówienia.
  • Pieniądze należy wpłacić na konto numer: 49 2490 0005 0000 4500 6805 3047 (szczegółowe dane dostępne w zakładce Kontakt)
  • W tytule przelewu należy podać numer zamówienia. 
  • Retrovintageshop.pl oczekuje na wpłatę 7 dni roboczych. Po upływie tego terminu przedmiot/przedmioty trafiają z powrotem do oferty sklepu, a zamówienie zostaje anulowane.
  • Wysyłka towaru następuje do 48 godzin po otrzymaniu wpłaty na konto. Klient o wysyłce jest informowany mailowo. Do paczki dołączona jest faktura VAT.
  • Gdy Klient włoży towar do koszyka, ale ostatecznie nie chce go kupić należy przycinąć ikonę kosza na śmieci, która pojawia się przy cenie produktu. Towar zostanie usunięty z koszyka Klienta.
  • Wysyłka towaru odbywa się za pośrednictwem Poczty Polskiej. Dostępne ocje to: paczka ekonomiczna, paczka priorytetowa, paczka zagraniczna.

STAN PRODUKTÓW

  • Oferowane przez retrovintageshop.pl przedmioty w większości przypadków są używane, ale nadają się do noszenia. Znaczek „V” w prawym górnym rogu zdjęcia produktu oznacza, że towar to prawdziwy „vintage”, czyli ma co najmniej 25 lat. By uniknąć niejasności i braku zadowolenia Klientów retrovintageshop.pl wprowadził klasyfikację ich stanu:
  • „NOWE”  oznacza produkt nowy, nieużywany, z metką.
  • „IDEALNY” oznacza stan nienaganny, bez wad i uszkodzeń.
  • „BDB +” oznacza stan bardzo dobry z minimalną usterką, która każdorazowo jest opisana przy produkcie
  • „BDB”  oznacza stan bardzo dobry z maksymalnie dwoma minimalnymi usterkami, które każdorazowo są opisane przy produkcie i są łatwe w usunięciu (np. rozprucie na szwie)
  • „BDB – ” oznacza stan bardzo dobry z kilkoma minimalnymi uszkodzeniami, które każdorazowo są opisane przy produkcie
  • „DB +”  oznacza stan dobry, z bardziej widocznym zużyciem lub bardziej widocznymi wadami/uszkodzeniami wymagającymi nakładu pracy ze strony kupującego
  • Wszystkie ubrania są przez nas dokładnie mierzone. Pomiary dokonywane są na płasko. Tylko w przypadku ubioru np. z wszytą gumą w pasie podajemy jej maksymalną szerokość (oprócz szerokości mierzonej na płasko). Przy ubraniach rozciągliwych (np. z dzianiny) pomiaru dokonujemy tylko na płasko. 
  • Każda firma stosuje nieco inną rozmiarówkę. Z tego względu oprócz rozmiaru podanego na metce podajemy rozmiar jaki dana rzecz ma według nas. Szacunku dokonujemy na podstawie dokonanych pomiarów. Taki oszacowany rozmiar jest wyszukiwany przez wyszukiwarkę rozmiaru dostępną tuż pod zakładką Strona główna. Ma to na celu ułatwienie dopasowania ubioru do rozmiaru Klienta. Wymiary podawane w szczegółowym opisie przedmiotu mierzone są w następujący sposób:
  • Długość – całkowita długość produktu, bez rozciągania.
  • Pachy – odległość od szwu do szwu pod pachami, bez rozciągania.
  • Pas – odległość między dwoma bokami, bez rozciągania.
  • Rękaw – odległość między szwem przy ramieniu a dołem rękawa (mierzone po stronie zewnętrznej).
  • Nogawka – odległość od kroku do dołu nogawki (mierzone po stronie wewnętrznej – długość wewnętrzna) oraz odległość od pasa do dołu nogawki (długość zewnętrzna).
  • Wszelkie dodatkowe pytania dotyczące szczegółowego opisu produktu prosimy kierować e-mailem na adres: sklep@retrovintageshop.pl przez całą dobę, lub dzwoniąc na numer: +48 884-842-444 od poniedziałku do piątku, w godzinach 08:00 – 17:00.

REKLAMACJE I ZWROTY

  • Zakupiony towar może zostać zareklamowany, jeśli Klient po otrzymaniu paczki znajdzie w towarze wady nie uwzględnione w opisie przedmiotu na stronie internetowej sklepu. Zanim Klient złoży reklamację wymagany jest kontakt ze sklepem poprzez mail: sklep@retrovintageshop.pl (całą dobę) lub telefonicznie: 884-842-444 od poniedziałku do piątku, w godzinach 08:00 – 17:00. Szczegóły postępowania reklamacyjnego zostały zawarte w Regulaminie.
  • Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku „O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny” Klient ma prawo odstąpić od umowy i zrezygnować z zakupionego towaru bez przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Każdorazowo w przypadku zwrotu, prosimy o kontakt pod adresem sklep@retrovintageshop.pl lub telefonicznie: 884-842-444 od poniedziałku do piątku, w godzinach 08:00 – 17:00. Szczegóły dotyczące dokonywania zwrotów zostały zawarte w Regulaminie.